Gönderen Konu: Nunsploitation/Rahibe Filmleri  (Okunma sayısı 19177 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Nunsploitation/Rahibe Filmleri
« : 25-05-2011, 11:07 »



Nunsploitation filmleri İstismar filmlerinin bir alt türü olup 1970’li yıllarda altın çağını yaşamıştır. Bu filmler genellikle Hıristiyan rahibelerin manastır yaşamlarını konu almış, dini ve cinsel baskı üzerine kurgulanmışlardır. Özellikle filmlerdeki konular Ortaçağ Avrupa’sının karanlık yönlerinden beslenmektedir.

Rahibelerle ilgili çarpık ilişkilerin konu alındığı dal sadece sinemayla da kalmıyor. Rahibelerin çarpık ilişkileriyle ilgili yazılı belgelerin tarihi 14. yy’a kadar uzanıyor. Gabriel De Lavergne’in The Love Latters of a Porteguese Nun (1669) romanı bu konuyla ilgili yazılan ilk romanlardan biri. Roman, Jess Franco tarafından 1977 yılında Love Letters of a Portuguese Nun adıyla sinemaya uyarlanmıştır.

Günahkâr Rahibelerle ilgili yazılı örneklerin ilki ise Giovanni Boccaccio’nun Decameron eserinde geçen bir öyküdür. Bu öykü yönetmen Pier Paolo Pasolini tarafından sinemaya 1971 yılında The Decameron aka Il Decameron adıyla uyarlanmış ve bu türün ilk örneklerinden biri  olarak karşımıza çıkmıştır. Öyküde ve filmde bir manastırda çalışan sağır ve dilsiz bir gencin bunu fırsat bilen ve başlarının belaya girmeyeceğini düşünen rahibelerin seks oyuncağı haline gelmesi anlatılır. Fakat bir gün gelir genç buna daha fazla dayanamamış olacak ki dili çözülür. The Decameron (1971) aynı zamanda İtalya’da baş gösteren seks-komedilerinin de öncü filmlerinden biridir. 1922 yapımı Häxan filmi ise bu türün habercilerinden biri olarak karşımıza çıkar. G. Boccaccio dışında Diderot, Stendhal gibi tanınmış bir çok yazar manastırda yaşanan çarpık ilişkileri ve aşk hikayelerini yazmışlar ve bu eserlerin bir çoğu günümüzde beyazperdeye uyarlanmıştır.

Nunsploitation filmleri de kendi içinde ikiye ayrılmış durumdadır. Bir kısmı bu konuya gayet ciddi yaklaşırken bizim de ilgili alanımıza giren diğerleri de bu konuyu olabildiğince istismar etmiştir.

Ken Russell’ın The Devils (1971) filmi konuya bir seks komedi gözüyle bakmamış, kilisenin toplum üzerindeki otoritesini ve etkilerini işlemiş. Film Aldous Huxley’in The Devils of Loudun adlı kitabından uyarlanmış ve gerçek bir olaydan esinlenmiştir. Filmde bir rahibenin kendisine yüz vermeyen bir rahibi alt etmek için neler yaptığına şahit oluyoruz. Russell’ın filmi yukarıda da bahsettiğimiz gibi Pasolini’nin filminden ayrılmakta. Pasolini’nin filminde daha çok Seks ve Komedi unsurları ön plandayken Russell kiliseyi ve toplumu alabildiğine eleştirmiştir. Bunun yanı sıra filmde kullandığı grotesk mekanlar ve kişilerin sıra dışılığı Russell’ın başını bir hayli ağrıtmış ve Katolik kilisesi filmi yasaklamıştır. Film 90’lı yılların başına kadar sansürlenmiş olarak izlenebildi. Hatta filmin sansürlenen bazı sahneleri 2002 yılına kadar kayıptı. Fakat Mark Kermode adındaki bir sinema araştırmacısı bu görüntüleri su yüzüne çıkardı. Bu türün bir diğer farklı örneklerinden biri de sıra dışı yönetmen Abel Ferrara’ya ait Bad Lieutenant (1992) filmidir. Filmde iyi ile kötünün mücadelesi işlenmektedir. Tecavüze uğrayan bir rahibe ve uyuşturucu bağımlısı, görevini kötüye kullanan bir polis memurunun hikayesi anlatılmaktadır. Filmin başrol oyuncusu Harvey Keitel sergilediği performansla hafızalara kazınan bir iş çıkarmıştır. Bu türe ait bir diğer film de Sergio Grieco’ya ait İtalyan yapımı  The Sinful Nuns of Saint Valentine (1974)dir. Film bir tür Romeo ve Juliet hikayesinin basitçe işlenmiş bir anlatımıdır. Lucita ve sevgilisi Esteban birbirine kavuşamayan iki aşıktır. Lucita, ilişkilerine karşı çıkan ailesi tarafından bir manastıra gönderilir. Ama manastırdaki rahibeler alışkın olduğumuz rahibelerden farklıdır ve Esteban sevgilisini oradan kurtarmaya çalışır. Bu filmler arasında benim en çok dikkatimi çeken ise bir İtalyan yapımı olan Flavia, la Monaca Muslumana (1974) filmidir. Gianfranco Mingozzi’nin yönetmenliğini yaptığı film Flavia isimli bir genç kızın, ailesi tarafından ruhunun temizlenmesi için manastıra gönderilmesiyle başlar. Flavia burada bazı şeyleri sorgular. Dinsel baskıları, rahibelerin çektiği eziyeti, erkeklerin her alanda egemen olması gibi. Film 1600’lü yıllarda geçmekte. Manastıra Müslümanlar tarafından bir saldırı olur. Müslüman kumandan ile Flavia arasında bir aşk başlar. Akıncılar Flavia dışındaki bütün rahibelere tecavüz eder ve onları öldürür. Flavia ise bu sayede bir tür intikam almaktadır.


İyi Kötü Film
« Son Düzenleme: 06-08-2011, 12:46 Gönderen: Terrarum »

Çevrimdışı ÇILGIN AT

  • THAMEZ@KANSAW
  • Üye
  • İleti: 6883
  • kendini bir b.k sananlar.. evet b.ksunuz ...
Ynt: Nunsploitation/Rahibe / Filmleri
« Yanıtla #1 : 25-05-2011, 14:34 »
şimdi burda anlatılan film afişteki filmmi acaba  ??? enteresan indirebileceğimiz bir link varmıdırki  ::) :) merak ettim...
Korkuyorum, birgün biri çıkıp "Ey İnsanoğlu !" diyecek ve kimse üstüne alınmayacak .

Oy kullanma hakkının bir şeyleri değiştirmesi mümkün olsaydı, çoktan yasaklanırdı .
Keny Arkana

Kahrolsun psikolojisi düzgün insanlar.
Yaşasın tam bağımsız ruh hastaları...!

Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Ynt: Nunsploitation/Rahibe / Filmleri
« Yanıtla #2 : 02-06-2011, 11:18 »


Sene 1600, yer İtalya. Flavia (Florinda Bolkan), babası tarafından ruhunun temizlenmesi için zorla ve istemeyerek çok katı kuralları olan bir manastıra gönderilir. Manastırdaki yaşam şeklini, kadınların durumunu sorgulamaya başlar. Erkeklerin egemenliğini bir türlü kabul edemeyen asi bir ruhu vardır. Manastırdan kaçmak için sonuçsuz bir girişimi olur. Yahudi olan arkadaşı Abraham(Claudio Cassinelli) ile kaçmaya çalışır, fakat yakalanırlar. Abraham zindana, Flavia tekrar manastıra gönderilir. İtalya’nın Müslümanlarca istilası sırasında, Müslümanların lideri Ahmed (Anthony Corlan) Flavia’ya aşık olur. Flavia, manastırda yaşadığı zalimce hayattan ve kendisini aşağılayan rahibelerden intikam almak için Ahmed’i kullanır.

İstismar Sineması’nda Hıristiyan rahibelerin manastır yaşamlarını konu alan birçok film yapılmıştır. Özellikle 1970’li yıllarda altın çağını yaşayan bu tür Nunsploitation olarak adlandırılır. Dini ve cinsel baskı üzerine kurgulanan bu filmler, genellikle Ortaçağ Avrupa’sında geçer.

1974 yapımı Flavia, la monaca Musulmana, bu türün en verimli olduğu dönemde Gianfranco Mingozzi tarafından çekilir. Flavia, la monaca Musulmana içinde bolca şiddet, tecavüz ve çıplaklığın olduğu bir film. Cinsel ve dinsel baskının intikam temasıyla ilişkilendirildiği film, türünün başarılı bir örneği. Ayrıca film içerdiği alt metinlerle de feminizmin öncülüğünü yapıyor. Film her ne kadar vahşi işkence ve tecavüz sahneleri içerse de bunu insanlık ve özellikle Katolik kilisesinin ikiyüzlülüğü ve ayrımcılığını kanıtlamak için yapıyor. Bu yönüyle de tam bir din karşıtı filme dönüşüyor. Filmde bunun yanı sıra sanat filmlerinde görmeye alıştığımız kamera açıları ve çok fazla sembolik göndermelerde var. Kamera istismarın daha saf örneğinde olabilecek şekilde salınmaz ve sembolik değer anlarını aramaya daha fazla yoğunlaşıyor. Esaretten kurtulmuş bir rahibe bir ineğin iskeletinin icinde oturur mesela. Bu görüntüler, kadın öznellidğini sorgulamaya daha fazla ilgi duyan son derece sembolik bir filmin içinde işleyen tarzlarıyla dikkate değerdir. Her türlü erotik ya da müstehcen zevk, Mingozzi’nin sınır tanımayan dinsellik ve ataerkil baskı döneminde kadının boyun eğişi alegorisinin açık etkisi altında hemen sona erdirilir.

Film sömürü filmlerinde çok fazla görmediğimiz sinematografik başarıya, görkemli kostümlere ve harika bir sahne tasarımına sahip. Ayrıca Nicola Piovani’nin müzikleri de filmin atmosferiyle çok uyumlu.

Filmin başkarakteri Flavia’yı canlandıran oyuncu 70’li yıllar istismar sineması seyircisinin aşina olduğu bir isim, Florinda Bolkan. Brezilya doğumlu oyuncu, 1968 yılında İtalya’ya gelmesiyle Florinda Bulcao olan adını Bolkan olarak değiştirir. Yönetmen Luchino Visconti tarafından keşfedilen güzel aktris ilk uluslar arası başarıya sahip filmi Candy’de (1968) Ringo Starr ile başrolü paylaşır. Daha sonra çoğunluğu İtalyan yapımı 40’dan fazla filmde oynar. İtalyanların Akademi Ödülleri ile eşdeğer tuttuğu David di Donatello ödülünü üç kere kazanır. Flavia rolü ile de oldukça başarılı bir iş çıkaran oyuncunun dışında Maria Casares, Claudio Cassinelli ve Anthony Higgins filmde yer alan diğer isimler.

Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Ynt: Nunsploitation/Rahibe / Filmleri
« Yanıtla #3 : 27-07-2011, 13:43 »




Director:    Giulio Berruti
Writen by:    Giulio Berruti writer
Alberto Tarallo writer
Year:    1979
Country:    Italy
Language:    English
Filmed in:    Color
Audio:    Mono
Tagline:    Father..I`ve been a murderous whore
Plot:   
A demented nun sliding through morphine addiction into madness, whilst presiding over a regime of lesbianism, torture and death. Sister Gertrude is the head nurse/nun in a general hospital, whose increasingly psychotic behavior endangers the staff and patients around her.  Written by Arthur Workman <arthur49@user1.channel1.com>
Actors:    Anita Ekberg Sister Gertrude
Paola Morra Sister Mathieu
Alida Valli Mother Superior
Massimo Serato Dr. Poirret
Daniele Dublino Director
Lou Castel Peter
Joe Dallesandro Dr. Patrick Roland
Laura Nucci Baroness
Alice Gherardi Nurse
Lee De Barriault
Ileana Fraia
Antonietta Patriarca
Sofia Lusy Janet
Nerina Montagnani Josephine
Franco Caracciolo
Maria Sofia Amendolea
Chicca Thomas
Manlio Pierotti
Brunello Chiodetti
Enzo Spitaleri
Lesly Thomas
Aldo De Franchi
« Son Düzenleme: 14-11-2011, 21:52 Gönderen: ostrakismos »

Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Ynt: Nunsploitation/Rahibe / Filmleri
« Yanıtla #4 : 29-07-2011, 11:31 »
 Film bayağı hareketlli ve aksiyon içeriyor



Genre:    Nunsploitation
Director:    Joseph Guzman
Writen by:    Joseph Guzman written by
Robert James Hayes II written by
Year:    2010
Country:    USA
Language:    English
Tagline:    
This Sister Is One Bad Mother
Plot:    
Upon taking her vows to become a nun, Sister Sarah is abused, brainwashed and drugged into submission by the corrupt clergy. On the verge of death from a lethal dose of drugs, Sister Sarah receives a message from GOD telling her to take vengeance on all those who did her wrong. Armed with God's will and an arsenal of big guns, she dispenses Judgment Day on her former tormentors. When the church hires the merciless motorcycle gang the "Los Muertos" to track down and kill her they soon realize that this SISTER IS ONE BAD MOTHER.  Written by Robert James Hayes II
Actors:    Bill Oberst Jr. Brother John
Tawny Amber Young Temperance
Devanny Pinn GoGo
Ivet Corvea Mistress Charlotte
Jessica Elder Beverly
Asun Ortega Sister Sarah
Kimberly Ables Jindra Sister Mary
David Castro Chavo
Julie O'Leary Chastity
Aycil Yeltan Sister Angelina
Sasha Stuber Sister Catherine
Xango Henry Kickstand
Larry Eudene Sal
Maxie J. Santillan Jr. Mr. Foo
Tomas Boykin Rev. Doc. Cleophas Aloysius Doolittle
Maz Siam Father Bernardo
Tiffany Cache Charity
Sarah Emmons Butch
Oto Brezina Padre
Heather Whisenhunt Penny
Ria Huang Fang Yen
Emma Messenger Mother Magda
Guadalupe Hernandez Borracho
Jessica Bonanni Minnie
Deanne Destler Sister Karla
Amanda Lauren Betty
Andrea Fischer Patience
Patty Jo Engels Susan
Kenichi Iwabuchi Zero
Perry D'Marco Father Carlittos
Sally Powers Sister Sally
Rene Arreola Lobo
Caejar Cox
Prince Moore Papa
Robert Rexx Half-Breed
Lacey Conners Daisy
Angel Santana Pancho
Elliot Passantino Prospect
Amy Noname Sister Amy
Ryan Henslee Rigo
Norman Scherubel Los Muertos Biker
Jose Martinez Chinaco
John Dabbs Los Muertos Biker
Alfonso Castro Father Frank
Louis Israel Stanley

imdb.com:    http://www.imdb.com/title/tt1352388

Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Ynt: Nunsploitation/Rahibe / Filmleri
« Yanıtla #5 : 29-07-2011, 11:48 »



   The Other Hell [ 1981 ] Italy
   
Genre:    Nunsploitation - Possession - Euro Shock
Director:    Bruno Mattei
Writen by:    Franca Stoppi   ... Mother Vincenza
Carlo De Mejo   ... Father Valerio
Francesca Carmeno ... Elisa
Susan Forget     ... Sister Rosaria
Franco Garofalo ... Boris (as Frank Garfeeld)
Paola Montenero ... Sister Assunta
Sandy Samuel
Andrea Aureli      ... Father Inardo (as Andrew Ray)
Year:    1981
Country:    Italy
Language:    English
Tagline:    What happens when nuns become possessed by the devil?
Plot:    A priest investagates paranormal activity at a nuns' convent where a deep, dark secret is about to resurface in the guise of murder! Could the devil be behind this, or is that just what Mother Superior wants everyone to believe?
Links
imdb.com:    http://www.imdb.com/title/tttt00803

Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Ynt: Nunsploitation/Rahibe / Filmleri
« Yanıtla #6 : 29-07-2011, 15:50 »
Ivan Zuccon - Nympha (2007)




This visually stunning film directed by Ivan Zuccon tells the story of Sarah, a young English girl, who goes to Italy to take vows needed to become a cloister nun of the "New Order" Convent. The rules of the convent are very strict, so strict that some would call it torture.

Sarah's path to salvation follows four stages: hear the Lord, see the Lord, touch the Lord and talk with the Lord.


Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Flavia the Heretic[Nunsploitation] [Italy] [1974
« Yanıtla #7 : 31-07-2011, 20:40 »
Flavia the Heretic[Nunsploitation] [Italy] [1974

http://www.imdb.com/title/tt0071507/

director:
Gianfranco Mingozzi
Writers:
Bruno Di Geronimo (screenplay), Raniero di Giovanbattista (story), and 5 more credits »
Stars:
Florinda Bolkan, María Casares and Claudio Cassinelli




Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Mariano Baino - Dark Waters (1993)
« Yanıtla #8 : 03-08-2011, 15:29 »



Internet Link   http://www.imdb.com/title/tt0109550
Director / Artist   Mariano Baino
Year   1993
Type   Movie
Genres   
   
Horror
Description   
After the death of her father, a beautiful Londoner travels to a desolate island to investigate the dead man's bequest of a large sum of money to be paid annually to the reclusive nuns of a local convent. Given little information from the secretive sisterhood or their blind Mother Superior, Elizabeth strikes out on her own with the aid of a helpful novice… and discovers the convent serves as a prison for an ancient aquatic demon… whose awful wrath is held at bay only so long as the fragments of a stone amulet bearing the monster’s horrific likeness are kept separated.









SYNOPSIS:

The first feature film by Mariano Baino is an unabashed love letter to the strange stories of H.P. Lovecraft and the color (and blood) drenched films of Mario Bava and Dario Argento. Filmed on location in Ukraine and making atmospheric use of the famed Odessa catacombs, DARK WATERS is an undeniably audacious debut … a sumptuously unsettling smorgasbord of disconcerting visuals and unnerving sounds that must be seen to be believed.

DARK WATERS stars British actress Louise Salter (INTERVIEW WITH THE VAMPIRE) and Soviet performer Mariya Kapnist (Naina the Witch from Aleksandr Ptushko’s RUSLAN AND LYUDMILLA) in her last film role.

Short films






Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Mario Bianchi - La Bimba di Satana AKA A Girl for Satan (1982)

Internet Link   http://www.imdb.com/title/tt0080438/
Director / Artist   Mario Bianchi
Year   1982
Type   Movie
Genres   
   
Horror    
Description   
My favourite guilty pleasure movie is Andrea Bianchi's marvellously salacious Malabimba. No corner of sleaze is left undiscovered in Bianchi's Exorcist rip off, and it was with some anticipation that I looked forward to seeing this very similar sounding film from namesake Mario. Part of the rumours about this sleazefest was that it was started as a hardcore sex movie, and there are moments watching the version included here that it is tempting to believe longer more explicit versions of the scenes exist.

The plot as it goes involves the death of the matriarch of a family and her spirit's  subsequent possession of her young comely daughter, played by Jacqueline Dupre. Mom's spirit is up to no good and wants to wreak revenge on her evil husband, played by spaghetti regular Aldo Sambrell, her servants and her disabled brother in law. Using her gorgeous pouting daughter in this way gives plenty of opportunity for salacious sex to be mixed with acts of violence.

Mariangela Giordano, who has endured many films like this one, gets to play a nun like her role in Malabimba and to fight off Sambrell's attentions. Her particular nursing nun has some strange ideas about correct patient boundaries including encouraging the paraplegic brother to watch her undress and put on her nightwear which I am sure isn't official dress for nuns. She also holds on to her purity despite Sambrell's attentions but her fidelity is to his dead wife rather than any notion of chastity. On the plus side, she doesn't get killed by a ghostly poker or have her leg sawn off so she gets off better than she has elsewhere.

Overall this film concentrates more on the sex than the horror, and is more successful in that area too. Jacqueline Dupre is very beautiful and her solo scenes are sexy if soft-core, Giordano looks well in her fumblings but Marina Hedman (Emmanuelle in America) is not quite the glamorous woman the plot may pretend she is. In this cut, there are moments where scenes do seem to be going into stronger territory but the film here is definitely soft-core sleaze. The film is easy enough to follow and the acting is competent with the exception of a hysterically over the top Butler come Satanist. The director rather overuses a panning shot away from the exterior of the castle and continuity is occasionally a problem with camera movement.

Basically though this is average sex and horror which may please diehard fans but won't impress cinema purists. It will be interesting to see what extra footage Severin find for their planned release, but this is mindless entertainment which may pass the time well.
John White







Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Domenico Paolella - Storia di una monaca di clausura aka Story Of A Cloistered Nuns




Internet Link   http://www.imdb.com/title/tt0070738
Director / Artist   Domenico Paolella
Year   1973
Type   Movie
Genres   
Exploitation

ynopsis wrote:
18th Century Italy: Betrothed at birth to the heir of an aristocratic clan, Carmela (INFERNO’s Eleonora Giorgi) rebels against the loveless ambition of her family, who packs the headstrong girl off to a secluded convent to avoid the scandal. Victimized and
humiliated by the nuns, Carmela finds herself a pawn in a test of wills between the forbidding Mother Superior (THE BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE’s Suzy Kendall) and the manipulative Sister Elisabetta (CAT O’NINE TAILS’ Catherine Spaak), who strips off her habit after vespers to host decadent midnight parties. Her body ravaged and her soul crushed, Carmela finds joy in the arms of her former lover, Giuliano… whose clandestine nighttime visits to the convent drive the repressed sisterhood into a murderous frenzy.

Starring three of Dario Argento’s most celebrated scream queens at their most beguilingly beatific, Domenico Paolello’s STORY OF A CLOISTERED NUN and its sister film THE NUNS OF ST. ARCHANGEL sparked the notorious “nunsploitation” subgenre, resulting in such unabashedly blasphemous films as FLAVIA: THE HERETIC, THE SINFUL NUNS OF ST. VALENTINE and KILLER NUN. Blessed with a heavenly score by veteran composer Piero Piccioni, STORY OF A CLOISTERED NUN also features Euro-sleaze smoothie Umberto Orsini (EMMANUEL 2) and Italian exploitation queen Paola Senatore (EATEN ALIVE) in an early role.


CinemaStrikesBack wrote:
Story of a Cloistered Nun is a classic Italian entry in the grand tradition of nunsploitation films, a close relative of hysterical horror films like Mexico’s Satanico Pandemonium and Japan’s School of the Holy Beast. Of course, nunsploitation itself is sort of a sub-genre, or companion genre, to WIP (women-in-prison) films, sharing many of the same traits – trapped women, a Sapphic focus, abusive authority figures – but with the added spice you only get from sacrilege. Story is neither one of the better nor one of the worse entries, either in terms of production values or sleaze, but the presence of the lovely Eleonora Giorgi elevates beyond its pedestrian plot.


Giorgi, perhaps most well known (in America at least) for her brief but extremely memorable role as an ill-fated conservatory student in Dario Argento’s Inferno, plays the lead here, the “new fish” unfairly condemned to a life in the cloisters. While she has had other interesting roles, like the reluctant girlfriend in the Eurotrash juvenile delinquent film Young, Violent, Dangerous, but this, her first leading role, was her chance to shine. Her flashing blue eyes, bee stung lips, cornsilk hair, and perfect (not to mention frequently unclothed) body dominate the film – she is like a vision from a Renaissance canvas. Backup is provided in the form of two other Argento alumnae, Suzy Kendall (The Bird with the Crystal Plumage) and Catherine Spaak (The Cat O’Nine Tails).

The film gets off to an excellent start as two crying infants, Carmela and Henry, are seated on a marital bed, symbolizing their betrothal, while greedy family members look on, evoking the famous medieval marriage symbolically consummated by having the absent husband’s representative in Venice slip his bare foot under the covers to touch that of the bride.

Flashing forward, and baby Carmela has grown up into a beautiful girl (Giorgi). She is condemned to a drab life in a cloister after she refuses to marry her fiancé, preferring her lover Julian. Once in the nunnery, she finds herself caught in a power struggle between decadent Elizabeth (Spaak), whose powerful relatives allow her to maintain a cushy lifestyle on the inside, and the Mother Superior (Kendall), a stern woman of religious conviction. Elizabeth regularly takes novices to her bed and slips outside the walls to meet her lover Diego (Umberto Orsini), while the Mother Superior enforces the rules of the cloister strictly, but both are quickly smitten by Carmela’s obvious charms. There are also an assortment of other “types” that will be familiar from WIP films, including the snitch, the mean girls, and the lunatic.

Story is an odd bird, perhaps because the tropes of the nunsploitation genre had not yet solidified. Sure, there is rampant lesbianism, a salacious priest, and a touch of topless torture, but it is all fairly tame by the standards of its successors. Instead, the filmmakers focused on production values, filling the screen with beautiful costumes and attractive monastery sets rather than non-stop depravity. Lounge favorite Piero Piccioni (The 10th Victim) even contributes an atypical chamber music-style score, instead of the leering horns one might expect.

Most disconcertingly, Story may be the only film of its type which is actually life-affirming and the film ends on a surprisingly positive note (a bloody massacre being the traditional closer in such movies). Story has the fairly unique distinction in its genre of not being entirely corrosive of the institution and faith in general. As such, it inhabits an odd middle ground between the out-and-out sleaze fests that would follow, and the more staid and innocent dramas of the past. Some scenes would not even be out of place in a Hollywood production!

Recommended? Fans of nunsploitation, and especially of Eleonora Giorgi, will not want to miss this film. She wins the film its extra half star all on her own. For those with less specific tastes, it may not be a must-view, but it is definitely a worthwhile timepasser.

If you like this, you might like: School of the Holy Beast, Alucarda, Love Letters of a Portuguese Nun, Satanico Pandemonium, Images in a Convent, and The Sound of Music, of course


GuruCine wrote:
NoShame Video lives up to its name (and then some) with its release of the little-known (on these shores, at least) Story Of A Cloistered Nun, a 1973 Italian variant on sexsploitation by way of nunsploitation and lesbiansploitation. This tarted-up treasure also manages some nifty Jesusploitation, Marysploitation and Godsploitation plus a bit of babysploitation and Spartacusploitation to wrap things up. (I think this is some kind of record.) But who cares: you'll laugh, cry (from laughing too hard) and then howl, as the end credits proclaim that, although the main character in this "true story" (full of sex, sin, bondage and floor-cleaning-via-tongue) dedicated her later life to the poor, she was never named a saint! (The Catholic Church at least got that one right.)

In exploitation films like this, cast and crew often do their best to attain narrative, drive, and a certain performance level. That they fail so utterly is most likely due to the producers' demand for the appearance of some sex & sin every few minutes. Story Of A Cloistered Nun is no exception, so it's best to give up all hope, ye who enter here. Just sit back and ogle the nun babes. There are other edifications, among them the especially succulent entryways into the DVD provided by No Shame with tongue firmly in cheek (when it's not licking the floor, of course).




Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Koyu Ohara - Sudojo Lucia: kegasu AKA Sins of Sister Lucia (1978)

Internet Link   http://www.imdb.com/title/tt0287736
Director / Artist   Koyu Ohara
Year   1978
Type   Movie
Genres   
   
Erotica    Drama
Description   



SINS OF SISTER LUCIA is the story of Rumiko, the manipulative and dissolute daughter of a wealthy businessman who is discovered by her father in the midst of appalling larcenous and sexual acts. The prim daughters of Japanese tycoons do not engage in such behavior, so to correct Rumiko, she is sent to a convent. The traditional methods of “sisterly” redirection do not seem to work on the rebellious and defiant girl, even after she is indoctrinated as “Sister Lucia”. Before long punishments of all types are visited against Sister Lucia, but during one spell of restraint and confinement, two escaped convicts stumble upon our helpless heroine, they ravish her and in a fit of patient diplomacy, she convinces them to help turn the tables on her oppressors, but not for long. Eventually another turnabout is orchestrated landing “Lucia” in an even more dreadful predicament. What started as an intensely seductive cinematic affair erupts into an orgy of licentious and salaciously lewd acts that would delight any devotee of Japanese debauchery.

Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Le scomunicate di San Valentino AKA The Sinful Nuns of Saint Valentine [1974] by Sergio Grieco




Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Jesus Franco - Les Demons (1972)
« Yanıtla #13 : 05-08-2011, 00:34 »


Internet Link   http://www.imdb.com/title/tt0068522
Director / Artist   Jesus Franco
Year   1972

Jesus Franco - Les Demons (1972)




Çevrimdışı ostrakismos

  • Üye
  • İleti: 2086
  • sadece gül istiyorum
Satánico pandemonium [ 1975 ] Mexico
« Yanıtla #14 : 08-08-2011, 23:06 »
Satánico pandemonium [ 1975 ] Mexico



Genre:    Nunsploitation - Possession
Director:    Gilberto Martínez Solares
Writen by:    Jorge Barragán story
Adolfo Martínez Solares adaptation
Gilberto Martínez Solares adaptation
Year:    1975
Country:    Mexico
Language:    Spanish
Filmed in:    Color
Audio:    Stereo
Tagline:    
From Bride of Christ to Slave of Satan
Plot:    Sister Maria is a nun who is practically a model of saintliness, one who the other sisters look up to and who is always there to lend a hand and console others in troubling times. However things take a turn for the worse when Maria starts seeing a naked apple-chewing guy who she is convinced must be the devil incarnate. From then on, Sister Maria begins a downfall into hallucinations, insatiable lust for boys and other sisters within the convent, self-mutilation, stabbing and a host of other unpleasantries. Sister Maria, somewhat against her will, has now gone on a rampage within the convent and no amount of cold showers will do anything to decrease her insatiable lust for pain and flesh...
Actors:    Enrique Rocha Luzbel / Lucifer
Cecilia Pezet Sister Maria
Delia Magaña
Clemencia Colin
Sandra Torres
Adarene San Martin
Patricia Alban
Yayoi Tokawa
Amparo Fustenberg
Paula Aack
Laura Montalvo
Verónica Ávila
Leo Villanueva
Daniel Albertos
Verónica Rivas
Valeria Lupercio
Links
imdb.com:    http://www.imdb.com/title/tt0070636